Byte eller återlämning
Är du inte nöjd med ditt köp? Du kan returnera din beställning upp till 30 dagar efter mottagandet och vi ser till att köpesumman för din beställning krediteras ditt konto inom 14 dagar efter mottagandet av returen! Vill du byta en produkt för att storleken inte passar eller för att du vill ha en annan variant av en produkt? Det är också möjligt! Kontakta oss via formuläret längst ner på denna sida för att byta eller returnera.
*Produkter som inte kan returneras av hälsoskydds- eller hygienskäl (t.ex. kosmetika) och vars försegling har brutits efter leveransen är uteslutna från den lagstadgade ångerrätten.
Felaktigt mottagna produkter
Om du har beställt en viss variant av en produkt men får en annan eller fel produkt kan du också använda formuläret nedan för att begära en ny leverans av rätt produkt eller variant. För att göra detta ska du bifoga ett foto som bevis på den produkt eller variant som du felaktigt har fått och ange vilken produkt eller variant du vill få i stället.
Var kan jag få tillbaka mina pengar?
Vi återbetalar beloppet på samma sätt som du betalade det. Är detta inte möjligt? Vi kommer att kontakta dig.
Kostnader för returer
I princip är kostnaderna för att returnera en produkt alltid dina egna. Har du fått fel produkt/variant? Då behöver du inte returnera denna produkt utan vi skickar dig en ny produkt.
Defekt
Du behöver inte returnera defekta produkter. Vi kan inte erbjuda dem till andra kunder. I det här fallet skickar vi helt enkelt en ny eller återbetalar köpesumman. Allt vi ber om är bevis på den defekta produkten i form av ett eller flera foton av produkten. Fyll i formuläret nedan för att begära en ny produkt eller en återbetalning.
Hur fungerar returen?
Steg 1: Begär en retur med hjälp av formuläret nedan.
Steg 2: Registrera din retur
Steg 3: Skicka din beställning
Gå till ett postkontor nära dig och skicka in returen till oss. Se alltid till att du skickar returen med Track & Trace-kod. Som avsändare är du juridiskt ansvarig för detta och vi kan i teorin vägra din retur om ingen Track & Trace-kod har lagts till.
Steg 4: Ta emot köpesumman på ditt bankkonto
Så snart vi har mottagit paketet ser vi till att köpesumman sätts in på ditt konto inom 30 dagar!
Återvändandepolicy
Se till att:
- Varorna är kompletta.
- Varorna är i sin originalförpackning och oskadade.
- Du skickar din retur med en spårningskod (du får den från postkontoret, så se till att be om den).
- Returformuläret är bifogat.
- Beställningsnumret finns på returblanketten.
- Ditt namn står på returblanketten.
Uppfyller din retur inte ovanstående villkor? Tyvärr kan vi inte behandla din retur och återbetala köpesumman.
Hantering av
När vi har behandlat returen och återbetalningen har utfärdats får du automatiskt ett meddelande. Naturligtvis försöker vi göra detta så snart som möjligt. Har du inte hört av dig till oss efter 30 dagar? Då är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
OBS: Om du returnerar en produkt och den anländer skadad eller ofullständig kan vi tyvärr inte ta emot den och återbetala köpesumman. Förpacka produkterna väl när du returnerar dem, särskilt sköra produkter.
VANLIGA FRÅGOR
Var hittar jag returformuläret?
Du kan begära det nedan genom att skicka oss ett e-postmeddelande via kontaktformuläret. Du kommer att få det från oss så snart din retur har registrerats.
Var hittar jag koden för spårning och spårning?
Du får en Track & Trace-kod från det postkontor eller den posttjänst från vilken du skickar returen till oss. Se därför till att du skickar returen med ett Track & Trace-nummer från den posttjänst du använder för att skicka varan. Du kan maila oss denna Track & Trace-kod som du fick från posttjänsten efter att du har registrerat din retur.
Var hittar jag returadressen?
Du får returadressen från oss när du har registrerat din retur.
OBS: Returadressen på paketen är inte densamma som vår returadress. Vänligen returnera inte bara produkter till denna adress utan att meddela detta i förväg. Returer som skickas till en annan adress än vår returadress är tyvärr inte återbetalningsbara eftersom vi aldrig kommer att ta emot dem.
Var hittar jag mitt beställningsnummer?
Ditt ordernummer finns i det e-postmeddelande som du fick efter att du har gjort en beställning i vår webbshop. Dessutom finns ditt ordernummer också i alla leveransmeddelanden som du har fått från oss. Ordernumret består av 4 eller 5 siffror.
Om du inte hittar ditt beställningsnummer. Skicka oss ett e-postmeddelande och be om ditt ordernummer!
*Vi svarar normalt inom 1 arbetsdag